Voice over Internet Protocol to technologia, która w ciągu ostatnich kilku lat przeszła fazę dynamicznego rozwoju, tworząc tym samym konkurencję dla tradycyjnej telefonii stacjonarnej. To rozwiązanie, zyskujące coraz większe uznanie wśród przedsiębiorstw stawiających na dobry kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami oraz partnerami biznesowymi. W dobie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak datacenter, system VoIP nie pozostaje w tyle, oferując coraz większą liczbę funkcjonalnych opcji, tworzących wygodną komunikację.
Jak VoIP zarządza usługami telekomunikacyjnymi?
Podstawową opcją oferowaną przez technologię VoIP jest wirtualna centrala. Ten system to podstawa zarządzania połączeniami i usługami telefonicznymi w firmie. Centrala funkcjonuje według schematu, który można dowolnie edytować w przeglądarce internetowej. Jego projekt powinien być dostosowany do realizacji połączeń w konkretnym przedsiębiorstwie. Centra VoIP zarządza połączeniami przychodzącymi, przekierowując je w wybrane przez dzwoniącego miejsce. Klient dokonuje wyboru tonowego, a następnie łączy się z danym działem lub pracownikiem. Wystarczy, że zna on jeden, główny numer do firmy, resztą zajmuje się już wirtualna centrala. Przedsiębiorstwo ma dodatkowo możliwość wyboru numeru, posiadającego sekwencję cyfr, która jest łatwa do zapamiętania. Centrala w technologii VoIP funkcjonuje tak, by klient nie usłyszał sygnału zajętości. Kiedy wszystkie linie są zajęte pozostaje on w chwilowym trybie oczekiwania wśród dźwięków muzyki.
Telefon VoIP – czy na pewno potrzebny?
VoIP nie wymaga instalacji żadnego okablowania. Najważniejszy staje się dostęp do szerokopasmowego Internetu. Nie obędzie się również bez urządzeń, które są jednak wyposażeniem każdej firmy. Istnieje w tym wypadku możliwość wyboru kilku opcji:
– telefonu VoIP;
– telefonu analogowego z bramką VoIP;
– telefonu komórkowego z aplikacją VoIP;
– komputera z aplikacją VoIP.
Realizacja połączeń VoIP nie musi ograniczać do wybranego urządzenia. Jedyny warunek to stały dostęp do Internetu. Nie liczy się również miejsce, w którym korzystamy z technologii VoIP. Dzwonić w systemie VoIP może osoba pracująca zdalnie, jak i kierownik, przebywający na urlopie.
Dlaczego firmy decydują się na VoIP?
Przedsiębiorstwa wybierają VoIP głównie ze względu na:
– niższe koszty połączeń zagranicznych;
– bezpłatne połączenia między użytkownikami VoIP;
– atrakcyjne opcje dodatkowe: telekonferencje, wirtualny fax czy nagrywanie rozmów;
– możliwość korzystania z systemu wszędzie tam, gdzie istnieje dostęp do Internetu;
– brak konieczności inwestycji w dodatkowe urządzenia;
– wygodną obsługę klienta;
– wpływ systemu na korzystny wizerunek firmy.

Dodatkowe możliwości i wygoda – jak działa VoIP?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *